Світовий Банк визначив новий глобальний індикатор регуляторної політики в державному управлінні – Україна серед кращих європейських країн - Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва
Представництва Служби у регіонах
понеділок | 20.11.2017
Державна регуляторна служба інформує

Світовий Банк визначив новий глобальний індикатор регуляторної політики в державному управлінні – Україна серед кращих європейських країн

09.11.2016
Поділитись:
twitter facebook В Контакте

Проект Світового Банку Global Indicators of Regulatory Governance, який досліджує взаємодію урядів різних країн світу з громадськістю в процесі формування регулювань, що впливають на бізнес-середовище, високо оцінив рецепт вироблення управлінських рішень в Україні.

«Показники України виявилися на рівні таких країн, як Німеччина та Польща. Найкращі результати, очевидно, у Великої Британії, Канади та США. Така оцінка Україні, в першу чергу – це показник виконання процедур при прийнятті рішень Урядом. Наша висока оцінка базується на дисципліні оприлюднення проектів нормативно-правових актів, підготовки та оприлюднення аналізів регуляторного впливу до проектів регуляторних актів та наявності публічних консультацій. Оприлюднення обґрунтування у вигляді аналізу регуляторного впливу та проведення консультацій спрямовані на те, щоб зробити регуляторні акти ефективними й результативними, тобто такими, що відповідають вимогам економіки України. Проектом оцінювався не зміст актів, а процедура їх прийняття. Зміст же залежить від того, на скільки ми дотримуємося цієї процедури, а також на скільки ефективно беруть участь у консультаціях об’єднання підприємців. Якщо дотримуватись усіх правил, то нормативно-правовий акт стає творчістю всіх учасників процесу», - заявила Голова ДРС Ксенія Ляпіна.

Під час дослідження розглядалася взаємодія уряду з громадськістю при формуванні правил, які впливають на бізнес-спільноту. Серед зацікавлених сторін: професійні асоціації, громадськість, іноземні інвестори. Проект досліджує як зацікавлені групи дізнаються про нові правила, розглядається і те, як вони можуть взаємодіяти з посадовими особами щодо змісту цих правил. Він також вимірює як уряди оцінюють можливий вплив нових правил у своїх країнах і чи є складовою частиною суспільних консультацій ці розрахунки. Крім того, проект досліджує такі компоненти, як передбачуваність регуляторного середовища та здатність зацікавлених сторін оскаржувати нормативні документи, а також доступність нормативно-правової бази у зведеному вигляді.

Аналізувалися такі показники:

- публікація тексту пропонованих правил до його вступу в дію;

- можливість внести зауваження до запропонованих правил;

- публічність звіту про результати консультативних процесів;

- проведення оцінки регуляторного впливу запропонованих правил;

- наявність спеціалізованого органу уряду, на який покладено завдання з перегляду оцінки регуляторного впливу;

- публічність результатів оцінки регуляторного впливу;

- процедура врахування урядом зауважень та пропозицій.

Досліджувались дані зі 185 країн: 46 в країнах Африки, 30 в Латинській Америці і Карибському басейні, 32 в групі з високим рівнем доходу ОЕСР, 25 в Східній Європі і Центральній Азії, 25 у Східній Азії і Тихому океані, 20 на Близькому Сході і Північній Африці, і 7 в Південній Азії.

Дані малюють картину консультацій і оцінку практики національних правил, що стосуються підприємницької діяльності, поряд з докладною інформацією як такі консультації і оцінка впливу застосовуються. Також представлені детальні відомості про те, як і де громадськість може оскаржувати рішення регуляторних органів або отримати доступ до нормативно-правової бази.

Потреба у такому дослідженні з’явилася через зростання розуміння важливості прозорості та підзвітності уряду в своїх діях перед громадськістю. Доступ громадян до процесу нормотворчості уряду є центральним для створення сприятливого бізнес-середовища, в якому інвестори будують довгострокові плани. Висока якість консультацій з громадськістю також запорука високої якості регулювання. Про це йдеться на веб-сайті Світового Банку.

 

Довідково: Загальний показник України складає 5,2 бали і є на рівні країн західної Європи.

Від 0 до 1 оцінено такі показники для України:

оприлюднення проекту регуляторного акту – 0,8;

проведення консультацій – 0,8;

інформація (звіт) про результати консультацій – 0,8;

проведення оцінки регуляторного впливу – 1;

наявність спеціального органу завданням якого є здійснення огляду та моніторингу оцінки регуляторного впливу, що проводиться іншими окремими установами або державними органами – 1;

оприлюднення оцінки регуляторного впливу – 1.

Загалом Україна займає 5-те місце за загальною оцінкою:

1). 15 країн мають оцінку 6,

2). 3 країни – 5,7;

3). 3 країни – 5,6;

4). 4 країни – 5,4;

5). 4 країни – 5,2 (в т. ч. Україна).

Файли:
Дослідження Проекту Світового Банку.jpg

Регуляторні акти
Перелік проектів регуляторних актів, що надійшли на погодження до ДРС від центральних органів виконавчої влади:
28.11.2016
Перелік проектів регуляторних актів, що надійшли на погодження до ДРС від центральних органів виконавчої влади:
23.11.2016
Читати розділ >>
Архів